web widgets

Rabu, 20 Ogos 2014

9 Senaman, Petua, Cara Kempiskan Perut CEPAT!

petua kempiskan perutsenaman kempiskan perut



1. Hindari karbohidrat
Mengurangkan karbohidrat dalam diet anda akan melatih badan anda untuk mengakses karbohidrat disimpan dipanggil glikogen dan membakar mereka di luar, di samping menghapuskan cecair yang berlebihan disimpan.
2. Kurangkan alkohol
Alkohol, terutamanya wain dan bir, penuh dengan kalori (hakikat menakutkan: satu botol wain mengandungi hampir 600 kalori). Alkohol merangsang selera makan.
3. Minum air yang banyak

Minum air yang banyak akan membantu untuk mengepam toksin daripada sistem anda dan menjaga usus anda, ia adalah penting untuk perut rata. Air kencing anda perlu menjadi warna kuning atau jelas cahaya, kuning gelap dengan bau yang boleh menjadi tanda bahawa anda mengalami dehidrasi.
4. Makan dalam kuantiti yang sedikit
Diet negatif akan menjejaskan tahap gula dalam darah dan menyebabkan anda untuk makan lebih kerana kelaparan. Makan kuantiti sedikit, makan dengan kerap setiap tiga hingga empat jam.
5. Makan makanan ringan yang kaya dengan protein
Makan antara 3 dan 4 petang Menurut pakar-pakar, makan makanan ringan yang kaya dengan protein pada jam keajaiban antara tiga dan empat petang akan meningkatkan metabolisme anda dan mengimbangi gula dalam darah anda.
6. Kurangkan pengambilan gula

Selain menjadi penuh dengan kalori kosong, mempunyai kurang gula dalam sistem anda akan membantu untuk menurunkan paras insulin anda.Tahap insulin yang lebih rendah sama dengan pengeluaran yang lebih besar hormon yang dikenali sebagai glucagon dalam sistem anda.
7. Makan makanan indeks glisemik rendah
Puncanya ia mengambil masa lama untuk dihadam, supaya anda berasa kenyang. Badan anda secara perlahan-lahan akan menyerap nutrien supaya anda akan mengelakkan kelaparan.Contoh makanan ini adalah : Kubis, Lobak, Saderi, Timun, Bawang, Tomato, Pisang
8. Mengurangkan saiz hidangan anda
kempiskan perut
Satu helah yang baik adalah dengan menggunakan pinggan yang lebih kecil semasa makan makan. Dengan cara itu, pinggan anda akan kelihatan seperti ia menimbun dengan makanan.Cuba untuk mengunyah lebih perlahan-lahan dan teliti apabila anda makan
9. Jangan makan apa-apa selama dua hingga tiga jam sebelum tidur
Anda juga lebih kurang aktif pada waktu malam dan pada waktu malam, yang bermakna bahawa badan anda adalah lebih cenderung untuk menyimpan kalori yang anda makan lewat malam sebagai lemak, dan bukannya membakar mereka sebagai tenaga. Cuba untuk tidak makan apa-apa sekurang-kurangnya dua hingga tiga jam sebelum tidur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan